BerntzonBylund+Hilanders.jpeg

Hilanders + BerntzonBylund

 
 

Reklambyråerna Hilanders och BerntzonBylund går samman och fortsätter sin gemensamma verksamhet under varumärket BerntzonBylund.

Hilanders är en av branschens mest välrenommerade B2B byråer och BerntzonBylund har sedan starten 2007 arbetat strategiskt inom såväl B2B som B2C.

- Det är fantastiskt spännande att ta detta steg tillsammans med Hilanders och Hilanders kunder. Vi har sneglat på Hilanders ända sedan vi startade 2007 och har alltid sett dem som en tuff konkurrent som vi också har mött i ett flertal pitcher under åren. När vi blev en del av H&H Group i september blev vi syskonbyrå till Hilanders och insåg snabbt att vi också stod ännu närmre varandra än vi trodde. Både arbetsmässigt och kulturellt, kommenterar BerntzonBylunds VD, Joachim Berntzon.

Samgåendet sker vid årsskiftet och innebär att Hilanders blir en del av byrågruppen BB Comm Group där BerntzonBylund verkar nära de tre syskonbyråerna Mindmakers PR, Socialminds och Wonderland Event.

- B2B är ett område som kräver djupa insikter hos byrån samtidigt som hela branschen förändrats kraftigt under de senaste åren. Det ställs helt enkelt nya krav på uttrycket i kommunikationen, inte minst som en följd av den digitala utvecklingen och den allt större roll som sociala medier spelar. Här kan Hilanders och BerntzonBylunds kompetensområden bli en perfekt mix för att skapa version 2.0 av B2Bkommunikation, säger Niklas Gustafsson, tf VD och Creative Director på Hilanders.

Hilanders är en del av H&H Group som där även BerntzonBylund ingår sedan september i år.

- Hilanders är en fantastisk verksamhet med erfarna och skickliga medarbetare och spännande uppdragsgivare. Samma sak gäller BerntzonBylund och vi ser ett stort potentiellt mervärde i samgåendet. Jag ser verkligen fram emot att se effekten av att låta dessa starka varumärken förena sina krafter, säger H&H Groups vice VD Johan Ramsten.

Efter samgåendet blir byrån 25 personer stark. Samgåendet har påbörjats och slutförs under första kvartalet 2019.

Har du frågor? Mejla oss!

 
 
bbcommunications-halvarsson.jpg

H&H Group förvärvar BB Communications Group

 

H&H Group förstärker och kompletterar sitt erbjudande ytterligare genom förvärv av samtliga aktier i BB Communications Group med den strategiska reklambyrån BerntzonBylund, PR-byrån Mindmakers, social mediebyrån Socialminds och eventbyrån Wonderland.

Joachim Berntzon och Hans Bylund som är huvudägare i BB Communications Group blir genom affären tillsammans med de övriga delägarna Sten Åkerblom, Martin Stadhammar, My Söderholm och Mia Jorpes delägare i H&H Group.

”För oss är det här ett attraktivt steg i vårt fortsatta entreprenörskap. Tillsammans med våra nya partners i H&H Group kan vi växla upp allt, såväl internt som mot kund. Med tre Årets Byrå i bagaget på reklamsidan och ett spetserbjudande i alla delar av kommunikationsbranschen är vi redan i framkanten, men nu får vi muskler att gå hela vägen till branschledande byråer”, säger Joachim Berntzon på BB Communications Group.

BB Communications Group består av fyra samverkande byråer som både arbetar med helt egna kunder såväl som helt integrerade uppdrag mellan flera byråer. Just helhetsblicken på kommunikation var en av grundidéerna till byrågruppen som startades för 11 år sedan av Hans Bylund och Joachim Berntzon. I H&H Group ökar potentialen ännu mer för samverkan.

”Vi brinner för att utveckla ett ekosystem med framgångsrika byråer som med stora frihetsgrader och bibehållet entreprenörskap kan fortsätta utvecklas. Gemensamt får vi mer kraft, inspiration och resurser. Vi känner Joachim och Hans sedan tidigare och har imponerats över deras mod och skicklighet både vad gäller framgångsrika kunduppdrag som deras företagsbyggande. Vi ser verkligen alla fram emot att få jobba tillsammans nu”, säger Martin Petersson, vd och koncernchef för H&H Group.

För anställda och kunder innebär uppköpet inga direkta förändringar i den dagliga verksamheten.

”Målet är förstås att dra nytta av byrågruppen och bli än mer attraktiva, såväl för kunder som för anställda. Och vi vet att H&H Group kan ge oss just de möjligheterna”, säger Hans Bylund på BB Communications Group.

Kontakt

Joachim Berntzon, Grundare & Seniorkonsult Tel: +46 708 644 235
E-post: joachim@bbcommgroup.se

Hans Bylund, Grundare & Seniorkonsult Tel: +46 708 644 447
E-post: hans@bbcommgroup.se

Martin Petersson, vd och koncernchef H&H Group Tel: +46 709 711 291
E-post: martin.petersson@halvarssongroup.com

Om H&H Group

H&H Group är partnerägt och har haft en dynamisk tillväxt sedan 2014. Efter förvärvet av BB Communications Group ingår 17 byråer med kontor i Stockholm, Malmö, Linköping, London och Shanghai. Sammantaget uppgår gruppens byråintäkt pro forma till närmare 550 miljoner med knappt 450 medarbetare. De övriga byråerna i gruppen är Hallvarsson & Halvarsson, Comprend, Intellecta, Jung, Creo, Springtime, Hilanders, Tomorrow, Identx, Unreel, Consilio, Bysted och Savvy. Mer information på www.halvarssongroup.com

 

 
 

Creative Director i juryn

 

100-wattaren har en särskild plats i våra hjärtan. Vi gillar kommunikation som ger effekt och är stolta över att ha samlat på oss ganska många watt genom åren. I år sitter vår Creative Director Niklas Gustafsson i juryn för kategorin Företag. Kul!

Övriga medlemmar i juryn hittar du hos Resumé.

Prisceremonin går av stapeln den 29e november på Stockholms Stadshus.

 
 
emile-perron-190221.jpg

Ansök nu

 

Art directors och multidesigners ... här är er chans att nå nya höjder.

Är ditt huvud sprängfyllt med krispiga, nya idéer? Vill du sammankoppla ditt konstnärliga anseende med flera ledande företags varumärken? Och (framförallt) har du klockrena spellistor att pumpa ut i byråhögtalarna? 

Om så är fallet läs vidare.

Vi är Hilanders - en ledande svensk B2B-kommunikationsbyrå som bryter ny mark på internationell nivå. Vi är upptäcktsresande i hjärtat och vi letar efter en art director med liknande anda. Om du har det här kombinerat med bra affärsinsikt och en klar syn på vad som gör utmärkt B2B-kommunikation, ser vi fram emot att höra från dig.

Kontakta vår VD Christina Kazeem på T: 0733 113 052 eller E: christina.kazeem@hilanders.se

Hilanders är en B2B-byrå med kontor i Stockholm och Shanghai. Vi fokuserar på strategisk kommunikation, och våra kunder arbetar ofta på en global arena och i komplexa marknader. Vi hjälper dem med kommunikation som skapar affärer. Vi tror att framgångsrik kommunikation kräver djup inblick i kundens verksamhet, i kombination med kreativa lösningar som berör människor. Med den formeln har vi bekräftat vår förmåga att skapa affärsvärde, gång på gång.

 
 
peter.jpg

Först eller förlorad.

Hur Google-indexering påverkar ditt företag.

 

Tisdag den 6:e februari bjuder Hilanders in till ett frukostseminarium, där Peter Jundin, Hilanders performancemarketing director, går igenom grunderna i SEO (searchengineoptimization) – hur er synlighet och position i det organiska sökresultatet direkt påverkar er affär. 

Peter har ett förflutet från mediebranschen där han bl a arbetat som sökanalytiker hos Keybrokeroch JajjaCommunications, varit digitalchef inom Bonnierkoncernen samt byggt upp sök- & performanceavdelningenhos StarcomMediavestGroup & Zenith Media/Performics, två av världens största mediebyråer.

Detta seminarium är det andra i en serie föreläsningar under 2017/2018 inom området digital performancemarketing.


Program:
08:00
Vi hälsar dig välkommen med kaffe och smörgås

08:15
Introduktion: SEO och SEM – Vad är bäst? Finns det en synergieffekt?

SEO: Grunderna i SEO – teknisk optimering, redaktionell optimering och extern innehållsoptimering.

SEO: Vertygoch case – Vilka verktyg bör man använda samt kundcase.

09:00
Avslutning / frågestund


Plats: Birger Jarlsgatan 57B, 4 tr

Vänligen OSA senast den 5:e februari. Reservation i mån av plats.

 
 
Vinnare-75WattTeliaCarrier_Hilandersb2b_100wattaren_.jpg

75wattsgnista för Hilanders. BlixtnedslagförB2B

 

Mina damer och herrar, David har än en gång dräpt Goliath.

Vi vann inte bara silver under 2017 års 100-Wattaren - vi vann i en mycket eftertraktad kategori bland några av Sveriges största spelare inom B2C. Vår kampanj för Telia Carrier fick 75W i kategorin Långsiktig Varumärkesförflyttning. Den första för en B2B-byrå på många år. Hurra! Glada, stolta, förbluffade, och lite svettiga och hesa efter skrik och dans, med några tack att utdela.

För det första till de fantastiska och modiga människorna hos Telia Carrier för att de varit vår sparringpartner i att vilja göra coola saker. För det andra till alla som tillät oss att berätta deras berättelser i Carrier Declarations. För det tredje till en mycket begåvad 11-åring som förmodligen hjälpte tippa vågen till vår fördel. Och sist men inte minst - till laget hos Hilanders. Vi gjorde det. Låt oss fortsätta fajten!

 

Om du fortfarande inte har sett filmen ... vad är det för fel på dig? Skämt å sido, du kan se den här.