BerntzonBylund+Hilanders.jpeg

Hilanders + BerntzonBylund

 
 

Reklambyråerna Hilanders och BerntzonBylund går samman och fortsätter sin gemensamma verksamhet under varumärket BerntzonBylund.

Hilanders är en av branschens mest välrenommerade B2B byråer och BerntzonBylund har sedan starten 2007 arbetat strategiskt inom såväl B2B som B2C.

- Det är fantastiskt spännande att ta detta steg tillsammans med Hilanders och Hilanders kunder. Vi har sneglat på Hilanders ända sedan vi startade 2007 och har alltid sett dem som en tuff konkurrent som vi också har mött i ett flertal pitcher under åren. När vi blev en del av H&H Group i september blev vi syskonbyrå till Hilanders och insåg snabbt att vi också stod ännu närmre varandra än vi trodde. Både arbetsmässigt och kulturellt, kommenterar BerntzonBylunds VD, Joachim Berntzon.

Samgåendet sker vid årsskiftet och innebär att Hilanders blir en del av byrågruppen BB Comm Group där BerntzonBylund verkar nära de tre syskonbyråerna Mindmakers PR, Socialminds och Wonderland Event.

- B2B är ett område som kräver djupa insikter hos byrån samtidigt som hela branschen förändrats kraftigt under de senaste åren. Det ställs helt enkelt nya krav på uttrycket i kommunikationen, inte minst som en följd av den digitala utvecklingen och den allt större roll som sociala medier spelar. Här kan Hilanders och BerntzonBylunds kompetensområden bli en perfekt mix för att skapa version 2.0 av B2Bkommunikation, säger Niklas Gustafsson, tf VD och Creative Director på Hilanders.

Hilanders är en del av H&H Group som där även BerntzonBylund ingår sedan september i år.

- Hilanders är en fantastisk verksamhet med erfarna och skickliga medarbetare och spännande uppdragsgivare. Samma sak gäller BerntzonBylund och vi ser ett stort potentiellt mervärde i samgåendet. Jag ser verkligen fram emot att se effekten av att låta dessa starka varumärken förena sina krafter, säger H&H Groups vice VD Johan Ramsten.

Efter samgåendet blir byrån 25 personer stark. Samgåendet har påbörjats och slutförs under första kvartalet 2019.

Har du frågor? Mejla oss!