Case: Telia Carrier Declarations

P8250114_yrvind_crop.jpg
 

Visa vad du står för

Att säga att du är bäst gör inte att folk tror dig. Även om det är sant. Det blev en utmaning för Telia Carrier som trots att de rankas som #1 bland globala IP-backbone, ändå kämpade för att särskilja sitt erbjudande. Vi föreslog att de skulle sticka ut genom sin attityd istället. I en serie om sex filmer lät vi inspirerande människor, som valt att gå sin egen väg, personifiera vad Telia Carrier står för. Först ut var Sven Yrvind.

Attityd är något som Yrvind har gott om. Han har ägnat sitt liv åt att bygga båtar och segla världen runt. Vid 78 års ålder förbereder han sitt nästa stora äventyr: en seglats från Irland till Nya Zeeland i en 4-metersbåt. 

Den publicitet som dessa filmer fick var överväldigande. Mer än 2,5 miljoner visningar online, en rejäl ökning i varumärkeskännedom och ett nytt sätt att prata med kunderna om vad som verkligen är viktigt när det gäller att välja IP-backbone.

Om Telia Carriers ’The Carrier Declarations’

Varje Carrier behöver regler att följa. En uppsättning principer som definierar vad riktigt bra infrastruktur för internet är. Och hur man bygger den globalt. När vi utvecklade The Carrier Declarations var målet att skapa en standard för carrier-branschen. Genom att följa och utveckla strategin år efter år har Telia Carrier nått nivåer långt över förväntan. Borta är rollen som högteknologisk, produktdriven aktör. Nu är de världsledande och en föregångare för hur varje carrier borde agera. Och det är dessutom en utmärkt grund att bygga spännande kommunikation på!