Case: Net Insight

GettyImages_166272757.jpg
 

Doing much more than it says on the box

Net Insight hade, liksom många andra företag med teknik i DNA:t, främst presenterat ett dominerande produktfokus med betoning på tekniska detaljer. Med andra ord, lådor. Massor av lådor med blinkande ljus. Men som världsomspännande ledare som hjälper sändare och innehållsägare att förändra mediasändningen – särskilt för livehändelser – vände Net Insight sig till Hilanders för få hjälp med att skapa en ny identitet. 

Tekniska erfarenheter

För att om placera Net Insight som premiumleverantör av framtida medietransportlösningar, skiftade vi deras innehållsinriktning från de saker de gör, till de värden de levererar - enkelhet, effektivitet, erfarenhet. Och vi etablerade en ny visuell identitet för att reflektera detta, en som omfattar både ny logotyp, mallar, webbplats och investerarwebbplats. Framförallt en ny visuell identitet som ger visuella signaler och bilder som fångar omedelbarheten av en levande händelse och låter ett enda core message anpassas till olika marknadsbehov. Net Insight kommunicerar nu sina verkliga identitet, inte som ett ingenjörsföretag, utan som en dynamisk ledare av en marknadsomvandling.

setnew2.jpg
posters.jpg