TeliaDominoes_lily2.jpg
 
 

1,5 dagar, 15K dominos, 1,5 miljoner visningar

Telia Carriers Declarations har lagt grunden till mycket framgångsrik kommunikation under de senaste åren. Men 2017 behövde de en ny gnista.

Därför letade vi reda på människor som förkroppsligar var och en av de sex principerna och lät dem berätta sin historia. Resultatet är sex kortfilmer och sex inspirerande berättelser.

Vi började med världens mest uppkopplade man och en 78-årig äventyrare. Sen träffade vi Lily Hevesh som ägnade 1,5 dagar åt att bygga Internet i form av 15 000 dominobrickor. Det visade sig att Internet älskade det. Videon hade redan fått över 1,5 miljoner visningar under sin första vecka.

Resultaten för Telia Carrier är tydliga: en dramatisk ökning av webbtrafiken, brand awareness och potentiella nya kunder som vill veta mer om Telia Carrier. Det skulle vara lätt att kalla det en dominoeffekt… (sorry). 

Om Telia Carrier declarations

När vi utvecklade Carrier declarations var målet att sätta ribban för Carrier-industrin. Vi skapade alltså regler att följa som definierar premium Internet-infrastruktur och hur man bygger den globalt. Efter år av nära samarbete bidrog denna strategi till att Telia Carrier nådde nivåer utöver förväntan. Borta är rollen som en högteknologisk, produktdriven aktör. Istället rankas de som nummer ett i branschen och är ett föredöme som exemplifierar hur varje Carrier borde agera.